loading...
پایگاه مذهبی امام حسین( ع ) و عاشورا
نظرات و پیشنهادات شما

بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم

با عنایت به اینکه نظرات و پیشنهادات شما کاربران گرامی در بهبود خدمات رسانی پایگاه مذهبی امام حسین( ع ) و عاشورا   نقش کاملا موثری ایفا می کنند لذا صمیمانه از شما خواهشمندیم با عنایت به حدیث شریف نبوی که «مومن آیینه مومن است»، شما نیـز آیینه ما باشیـد و با یادآوری نقاط قوت و ضعف پایگاه مذهبی امام حسین( ع ) و عاشورا  ما را از این فیض الهی محروم نفرمایید.



للّهـُــمَّ عَجـِّــل لِوَلیـِّــکَ الفَـــرَجَ

آخرین ارسال های انجمن
yalda solimani بازدید : 59 جمعه 16 مهر 1395 نظرات (0)

بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم

  سيدالشهداء ص 245. مجلسي عليه الرحمه در بحار از جناب سليمان اعمش که از بزرگان شيعه و نزد همه مسلمين محترم و مورد اعتماد است نقل مي نمايد: که در کوفه شبي همسايه ام در خانه من بود در اثناء صحبت فضيلت زيارت امام حسين عليه السلام را در شب جمعه ذکر نمودم همسايه منکر بود. گذشت، فردا اعمش و چند نفر ديگر به کربلا رفتند، امّا همسايه را ديدند که زودتر از آنها و گريان



سيدالشهداء ص 245.

مجلسي عليه الرحمه در بحار از جناب سليمان اعمش که از بزرگان شيعه و نزد همه مسلمين محترم و مورد اعتماد است نقل مي نمايد: که در کوفه شبي همسايه ام در خانه من بود در اثناء صحبت فضيلت زيارت امام حسين عليه السلام را در شب جمعه ذکر نمودم همسايه منکر بود. گذشت، فردا اعمش و چند نفر ديگر به کربلا رفتند، امّا همسايه را ديدند که زودتر از آنها و گريان آمده است،

پس از آنکه از او علّت را مي پرسند، گويد: پس از آنکه خوابيدم ديدم قيامت بر پا شده هودجي سياه پوش از آسمان نازل ودر آن مخدره دو عالم فاطمه زهرا (س) است، همه دستها رو بهودج دراز است و تقاضاي شفاعت دارند رقعه هائي به دست اشخاص داده مي شود، نگاه کردم ديدم در آن نو شته «امان من النار لزوّار قبر الحسين عليه السلام في ليله الجمعه»

امان و راحتي از آتش است براي زيارت کنندگان قبر امام حسين عليه السلام در شب جمعه.

گفتم: اي بي بي عالم به من هم لطف بفرما که من سخت به آن نيازمندم فرمود: مگر تو منکر فضيلت زيارت قبر فرزندم حسين عليه السلام نبودي.[1] .

 

(چگونگي استشفا از تربت کربلا)

شيخ اجل، ابن قولويه، استاد شيخ مفيد رحمه الله در کتاب کامل الزيارة به اسناد خود از محمد بن مسلم روايت کرده که گفت: به مدينه رفتم و بيمار شدم. حضرت امام محمد باقر عليه السلام مقداري آشاميدني در ظرفي که دستمال بالاي آن بود، به وسيله غلام خود برايم فرستاد و گفت: «اين را بخور که امام علي عليه السلام به من امر فرموده است که بر نگردم تا اين دارو را بياشامي».

چون گرفتم و خوردم شربت سردي بود در نهايت خوش طعمي و بوي مشک از آن بلند بود.

پس غلام گفت: «حضرت فرمود چون بياشامي به خدمتش بروي».

من تعجب کردم که گويا از بندي رها شدم. برخاستم به در خانه آن حضرت رفته، رخصت طلبيدم. حضرت فرمود: «صحّ الجسم فادخل: بدنت سالم شده داخل شو».

گريه کنان داخل شدم و سلام کردم. دست و سرش را بوسيدم. فرمود: «اي محمد! چرا گريه مي کني؟»

عرض کردم: «قربانت گردم مي گويم بر غربت و دوري راه از خدمت شما، و کمي توانايي در ماندن در ملازمت شما که پيوسته به شما بنگرم».

فرمود: «اما کمي قدرت، خداوند تمام شيعيان و دوستان ما را چنين ساخته و بلا به سوي ايشان گردانيد؛ امّا غربت تو، پس مؤمن در اين دنيا در ميان اين خلق منکوس غريب است، تا از اين دار فنا به رحمت خداوند برود و در بعد مکان به حضرت ابي عبداللّه الحسين عليه السلام تأسّي کن که در زميني دور از ما در کنار فرات است و اما آنچه از محبت قرب و شوق ديدار ما گفتي و بر اين آرزو و توانايي نداري، پس خداوند بر دلت آگاه است و تو را بر اين نيت پاداش خواهد داد».

بعد فرمود: «آيا به زيارت قبر حسين عليه السلام مي روي؟»

گفتم: «بلي با بيم و ترس بسيار.»

فرمود: «هر قدر ترس بيشتر است ثوابش بزرگتر است و هر کس در اين سفر خوف بيند از ترس روز قيامت ايمن باشد و با آمرزش از زيارت بر گردد».

بعد فرمود: آن شربت را چگونه يافتي؟»

گفتم: «گواهي مي دهم که شما اهل بيت رحمتيد و تو وصي اوصيايي. هنگامي که غلام شربت را آورد، توانايي نداشتم که بر پا بايستم و از خودم نااميد بودم و چون آن شربت را نوشيدم چيزي از آن خوش بوتر و خوش ‍ مزه تر و خنک تر نيافتم. غلام گفت: مولايم فرمود بيا؛ گفتم: با اين حال مي روم هر چند جانم برود و چون روانه شدم گويا از بندي رها شدم. پس ‍ سپاس خداي را که شما را براي شيعيان رحمت گردانيده است».

فرمود: «اي محمد! آن شربت را که خوردي از خاک قبر حسين عليه السلام بود و بهترين چيزي است که من به آن استشفا مي نمايم و هيچ چيزي را با آن برابر مکن که ما به اطفال و زنان خود مي خورانيم و از آن خير بسيار مي بينيم».

 

26.jpg

 

فرمود: «شخصي آن را بر مي دارد و از حائر بيرون مي رود. آن را در چيزي نمي پيچد، پس هيچ جن و جانوري و چيزي که درد و بلايي که داشته باشد نيست، مگر آنکه آن را استشمام مي کند و برکتش برطرف مي شود و برکتش ‍ را ديگران مي برند و آن تربت که به آن معالجه مي کنند نبايد چنين باشد و اگر اين علت که گفتم نباشد، هر که آن را به خود بمالد يا از آن بخورد البته در همان ساعت شفا مي يابد و نيست آن مگر مانند حجرالاسود که نخست مانند ياقوتي در نهايت سفيدي بود و هر بيماري و دردناکي خود را بر آن مي ماليد در همان ساعت شفا مي يافت و چون صاحب آن دردها و اهل کفر و جاهليت خود را بر آن ماليدند سياه شد و اثرش کم گرديد».

عرض کردم: «فدايت شوم آن تربت مبارک را من چگونه بردارم؟» فرمود: «تو هم مانند ديگران آن تربت را بر مي داري، ظاهر و گشوده و در ميان خرجين در جاهاي چرکين مي افکني پس برکتش مي رود». گفتم: «راست فرمودي.» فرمود: «قدري از آن به تو مي دهم، چطور مي بري؟» عرض کردم: «در ميان لباس خود مي گذارم». فرمود: «به همان قراري که مي کردي برگشتي. نزد ما از آن هر قدر که مي خواهي بياشام و همراه مبرکه براي تو سالم نمي ماند». آن حضرت دو مرتبه از آن به من نوشانيد و ديگر آن درد به من عارض ‍ نشد.[2] .

 

 

پی نوشتها :

[1] بحارالانوار. ج 10. ص 87.

[2] کرامات امام حسين، مصطفي اهوازي: ص 52. گناهان کبيره، ج 2، ص 346. داستانهاي حسين، ميررضا حسيني: ص 69.

 

منبع: داستانهايي از زمين کربلا  ؛ ر- يوسفي


اضافه کردن نظر

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
بزرگترین دغدغه و آرزوی شیعیان، در کنار امام زمان خود بودن و ارتباط داشتن با حجّت الهی است اما هم اکنون که به امر الهی امام غایب هستند و ارتباط ظاهری و ملاقات با ایشان مقدور همگان نیست، باید به توصیه ائمه معصومین علیهم السلام - که ارتباط معنوی و دیدن ایشان از راه چشم دل است - عمل نمود که تنها به وسیله دعا در حق امام این ارتباط برقرار خواهد شد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ختم صلوات برای سلامتی امام زمان (عج) و امام خامنه ای حفظه الله
    به نظر شما چه مجازاتی می تواند در برابر "اسید‌پاشی" بازدارندگی بیشتری داشته باشد؟
    صفحات جداگانه
  • دفاع مقدس: عمليات شهيد مدني
  • دفاع مقدس: عملیات‌ فتح‌6
  • دفاع مقدس: عمليات رمضان ( محدود )
  • دفاع مقدس: عمليات‌ فتح 10
  • دفاع مقدس:عمليات فرمانده كل قوا - خميني روح خدا
  • دفاع مقدس: عمليات‌ ظفر 1 (نامنظم)
  • دفاع مقدس: عمليات امام علي ( ع )
  • دفاع مقدس: عمليات‌ ظفر6(نامنظم)
  • دفاع مقدس: عمليات شيخ فضل الله نوري
  • دفاع مقدس: عملیات‌ بیت‌المقدس‌6
  • دفاع مقدس: عمليات محدود در محور شوش دانيال
  • دفاع مقدس: عمليات بيت المقدس 7
  • دفاع مقدس: عمليات پل نادري
  • دفاع مقدس: عملیات نصر 8
  • دفاع مقدس: عمليات بيت المقدس
  • دانشنامه عاشورا: مرثيه
  • دانشنامه عاشورا: مراسم و سنتها
  • دانشنامه عاشورا: مدايح و مراثي
  • دانشنامه عاشورا: مداحي
  • دانشنامه عاشورا: مداح
  • دانشنامه عاشورا: مخالف خوان
  • دانشنامه عاشورا: مجلس
  • دانشنامه عاشورا: مجالس حسيني
  • دانشنامه عاشورا: ماتم
  • دانشنامه عاشورا: گريز
  • دانشنامه عاشورا: کمکي رفتن
  • دانشنامه عاشورا: کرده امام حسين‏
  • دانشنامه عاشورا: قمه زني
  • دانشنامه عاشورا: عزاداري سنتي
  • دانشنامه عاشورا: عزاداري
  • دانشنامه عاشورا: عروسي قاسم
  • دانشنامه عاشورا: طشت ‏گذاري
  • دانشنامه عاشورا: شور زدن
  • دانشنامه عاشورا: شبيه گردان
  • دانشنامه عاشورا: شبيه خواني
  • دانشنامه عاشورا: آداب وعظ و منبر
  • دانشنامه عاشورا: پا منبري
  • دانشنامه عاشورا: باني
  • دانشنامه عاشورا: اقامه ماتم
  • دانشنامه عاشورا: اشک
  • گنجینه تصاویر عاشورای حسینی

    امام حسین (ع)

    امام حسین (ع)

    امام حسین (ع)

    امام حسین (ع)

    امام حسین (ع)

    امام حسین (ع)

    امام حسین (ع)

    امام حسین (ع)

    امام حسین (ع) و عاشورا

    لبیک یا حسین

    السلام علی الشیب الخضیب

    عطش

    هرکه دارد هوس کرب و بلا بسم الله

    یالثارات الحسین (ع)

    یالثارات الحسین (ع)

    عشق است حسین(ع)

    بیرق حسینی

    ما مست حسینیم توکلت علی الله

    هیهات منا الذلة

    آمار سایت
  • کل مطالب : 450
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 45
  • آی پی دیروز : 85
  • بازدید امروز : 81
  • باردید دیروز : 241
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 81
  • بازدید ماه : 3,867
  • بازدید سال : 23,653
  • بازدید کلی : 160,220
  • کدهای اختصاصی

    پیج رنک گوگل

    پیج رنک سایت شما

    پیج رنک




    در اين وبلاگ
    در كل اينترنت

    پشتیبانی

    گنجینه تصاویر عاشورا

    امام حسین (ع)

    امام حسین (ع)

    امام حسین (ع)

    امام حسین (ع)

    امام حسین (ع)

    امام حسین (ع)

    امام حسین (ع)