loading...
پایگاه مذهبی امام حسین( ع ) و عاشورا
نظرات و پیشنهادات شما

بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم

با عنایت به اینکه نظرات و پیشنهادات شما کاربران گرامی در بهبود خدمات رسانی پایگاه مذهبی امام حسین( ع ) و عاشورا   نقش کاملا موثری ایفا می کنند لذا صمیمانه از شما خواهشمندیم با عنایت به حدیث شریف نبوی که «مومن آیینه مومن است»، شما نیـز آیینه ما باشیـد و با یادآوری نقاط قوت و ضعف پایگاه مذهبی امام حسین( ع ) و عاشورا  ما را از این فیض الهی محروم نفرمایید.



للّهـُــمَّ عَجـِّــل لِوَلیـِّــکَ الفَـــرَجَ

آخرین ارسال های انجمن
yalda solimani بازدید : 72 یکشنبه 25 مهر 1395 نظرات (0)

بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم

  حجة الاسلام جناب آقاي شيخ احمد صادقي اردستاني، از نويسندگان مشهور حوزه‏ي علميه قم، نقل کردند: سال 1344 شمسي قمري بود و از سن من حدود بيست سال مي‏گذشت. از مسافرت تبليغي ماه مبارک رمضان که در «مارم» (از نواحي «فين بندرعباس») انجام شده بود بر مي‏گشتم. آن زمان من از مسير «لار» به بندرعباس رفته بودم و اينک از همان مسير مي‏خواستم برگردم. کسي که از محل تبليغ همراه من آمده بود، تا بيرون شهر


حجة الاسلام جناب آقاي شيخ احمد صادقي اردستاني، از نويسندگان مشهور حوزه‏ي علميه قم، نقل کردند:

سال 1344 شمسي قمري بود و از سن من حدود بيست سال مي‏گذشت. از مسافرت تبليغي ماه مبارک رمضان که در «مارم» (از نواحي «فين بندرعباس») انجام شده بود بر مي‏گشتم. آن زمان من از مسير «لار» به بندرعباس رفته بودم و اينک از همان مسير مي‏خواستم برگردم. کسي که از محل تبليغ همراه من آمده بود، تا بيرون شهر بندرعباس و دروازه‏اي که ماشينهاي آن طرف «لار» مي‏رفتند، مرا همراهي کرد. آن روزها در آن مسير، وسيله‏ي معمول سواري وجود نداشت و فقط ماشينهاي باري، و احيانا وانت بارها، رفت و آمد مي‏کردند. نيم ساعت به غروب آفتاب بيشتر نمانده بود که از ميان وسايل نقليه‏ي متعددي که عبور مي‏کردند يک ماشين باري، با اشاره‏ي همراه من، متوقف شد و من، پس از خداحافظي با آن همراه مهربان، در قسمت جلوي آن ماشين قرار گرفتم.

 

اما به زودي متوجه شدم راننده شخص متديني نيست و علاوه مدارک لازم ماشين را هم تماما به همراه ندارد. به همين دليل وقتي ساختمان پليس از دور پيدا شد، رنگش تغيير کرد! از وضع دينداري و نماز خواندن او سؤال کردم. معلوم شد با دين و نماز هم رابطه‏اي ندارد، ولي البته قرآن کوچکي را براي برکت و حفاظت جلوي خود نصب کرده بود! من از اين فرصت که او خود را در معرض گرفتاري به دست پليس مي‏ديد، استفاده کردم و در حالي که هوا تاريک مي‏شد از او خواستم اگر قول بدهد نماز بخواند، من با توسل مي‏توانم خطر مجازات تخلف از مقررات رانندگي او را به نوعي دفع نمايم. باري، راننده قول مساعد داد و در  صف طولاني اتومبيلهاي باري قرار گرفت. حدود نيم ساعت طول مي‏کشيد که نوبت به بازرسي او برسد. من از فرصت استفاده کردم، و با توجه به اينکه با سپري کردن ماه مبارک رمضان، در خود معنويت و حال مناسبي مي‏يافتم، در گوشه‏اي خلوتي کردم و با توسل به حضرت ابوالفضل عليه‏السلام رفع گرفتاري او را که خود هم به نوعي با آن شريک مي‏شدم، يعني معطلي و سرگرداني در بيابان و احساس ناامني، از ساحت مقدس آن حضرت درخواست کردم. به هر حال، ماشينها يکي پس از ديگري بازرسي شدند و رفتند و نوبت به آن راننده رسيد. اما وضع طوري به نفع او تغيير کرد که بدون به وجود آمدن مشکلي از خطر گرفتاري نجات يافت و آن را کرامت و عنايت حضرت ابوالفضل عليه‏السلام دانست. بعد از آن از سقوط در دره‏اي هم نجات يافت و از همان شب نماز خواندن را شروع کرد، و تا حدود ظهر فردا که به شهر «لار» رسيديم، نماز خواندن را ادامه داد. ضمنا با من خوش رفتاري بسيار کرد و حتي حاضر شد در «لار» بماند که کار من انجام شود و بعد از همان مسير مرا به «شيراز» برساند، که از او سپاسگذاري کردم و جدا شدم. 

 

 

 منبع:کرامات باب الحوايج (زندگاني حضرت ابوالفضل العباس و سي و چهار کرامت و عنايت آن حضرت) ؛ سيد بشير حسيني ؛ نسيم حيات صفحه 87 تا 89

اضافه کردن نظر

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
بزرگترین دغدغه و آرزوی شیعیان، در کنار امام زمان خود بودن و ارتباط داشتن با حجّت الهی است اما هم اکنون که به امر الهی امام غایب هستند و ارتباط ظاهری و ملاقات با ایشان مقدور همگان نیست، باید به توصیه ائمه معصومین علیهم السلام - که ارتباط معنوی و دیدن ایشان از راه چشم دل است - عمل نمود که تنها به وسیله دعا در حق امام این ارتباط برقرار خواهد شد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ختم صلوات برای سلامتی امام زمان (عج) و امام خامنه ای حفظه الله
    به نظر شما چه مجازاتی می تواند در برابر "اسید‌پاشی" بازدارندگی بیشتری داشته باشد؟
    صفحات جداگانه
  • دفاع مقدس: عمليات شهيد مدني
  • دفاع مقدس: عملیات‌ فتح‌6
  • دفاع مقدس: عمليات رمضان ( محدود )
  • دفاع مقدس: عمليات‌ فتح 10
  • دفاع مقدس:عمليات فرمانده كل قوا - خميني روح خدا
  • دفاع مقدس: عمليات‌ ظفر 1 (نامنظم)
  • دفاع مقدس: عمليات امام علي ( ع )
  • دفاع مقدس: عمليات‌ ظفر6(نامنظم)
  • دفاع مقدس: عمليات شيخ فضل الله نوري
  • دفاع مقدس: عملیات‌ بیت‌المقدس‌6
  • دفاع مقدس: عمليات محدود در محور شوش دانيال
  • دفاع مقدس: عمليات بيت المقدس 7
  • دفاع مقدس: عمليات پل نادري
  • دفاع مقدس: عملیات نصر 8
  • دفاع مقدس: عمليات بيت المقدس
  • دانشنامه عاشورا: مرثيه
  • دانشنامه عاشورا: مراسم و سنتها
  • دانشنامه عاشورا: مدايح و مراثي
  • دانشنامه عاشورا: مداحي
  • دانشنامه عاشورا: مداح
  • دانشنامه عاشورا: مخالف خوان
  • دانشنامه عاشورا: مجلس
  • دانشنامه عاشورا: مجالس حسيني
  • دانشنامه عاشورا: ماتم
  • دانشنامه عاشورا: گريز
  • دانشنامه عاشورا: کمکي رفتن
  • دانشنامه عاشورا: کرده امام حسين‏
  • دانشنامه عاشورا: قمه زني
  • دانشنامه عاشورا: عزاداري سنتي
  • دانشنامه عاشورا: عزاداري
  • دانشنامه عاشورا: عروسي قاسم
  • دانشنامه عاشورا: طشت ‏گذاري
  • دانشنامه عاشورا: شور زدن
  • دانشنامه عاشورا: شبيه گردان
  • دانشنامه عاشورا: شبيه خواني
  • دانشنامه عاشورا: آداب وعظ و منبر
  • دانشنامه عاشورا: پا منبري
  • دانشنامه عاشورا: باني
  • دانشنامه عاشورا: اقامه ماتم
  • دانشنامه عاشورا: اشک
  • گنجینه تصاویر عاشورای حسینی

    امام حسین (ع)

    امام حسین (ع)

    امام حسین (ع)

    امام حسین (ع)

    امام حسین (ع)

    امام حسین (ع)

    امام حسین (ع)

    امام حسین (ع)

    امام حسین (ع) و عاشورا

    لبیک یا حسین

    السلام علی الشیب الخضیب

    عطش

    هرکه دارد هوس کرب و بلا بسم الله

    یالثارات الحسین (ع)

    یالثارات الحسین (ع)

    عشق است حسین(ع)

    بیرق حسینی

    ما مست حسینیم توکلت علی الله

    هیهات منا الذلة

    آمار سایت
  • کل مطالب : 450
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 35
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 53
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 326
  • بازدید ماه : 975
  • بازدید سال : 20,761
  • بازدید کلی : 157,328
  • کدهای اختصاصی

    پیج رنک گوگل

    پیج رنک سایت شما

    پیج رنک




    در اين وبلاگ
    در كل اينترنت

    پشتیبانی

    گنجینه تصاویر عاشورا

    امام حسین (ع)

    امام حسین (ع)

    امام حسین (ع)

    امام حسین (ع)

    امام حسین (ع)

    امام حسین (ع)

    امام حسین (ع)